کمک های مومنانه بچه مسجدی ها به اهالی روستا 

کمک های مومنانه بچه مسجدی ها به اهالی روستا 

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام محسن سهرابی گفت: کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) روستای سبز گزی، در راستای رزمایش همدلی و کمک مومنانه، در ایام ماه رمضان، اطعام نیازمندان روستا را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام «محسن سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) روستای سبز گزی، در راستای رزمایش همدلی و کمک مومنانه، در ایام ماه رمضان، اطعام نیازمندان روستا را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 



مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) روستای سبز گزی رودبار جنوب ادامه داد: به همین منظور در حال جمع آوری کمک های مردمی و خیرین هستیم تا بتوانیم سبدهای غذایی تهیه کرده و در بین اهالی نیازمند این روستا توزیع کنیم.

 



وی بیان کرد: از آنجایی که برگزاری هرگونه نوع مراسم و تجمعی موجب شیوع کرونا می شود بنابراین پخش روزانه یک جز قرآن کریم و همچنین پخش دعاهای سحرها و افطار از طریق بلندگوهای مسجد را در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

 

 


حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: خیلی دوست داشتیم بتوانیم یکسری ویژه برنامه قرآنی و فرهنگی را در این ایام از طریق فضای مجازی برگزار کنیم اما متاسفانه اکثر اهالی این روستا به دلیل نداشتن گوشی های تلفن همراه اندروید به اینترنت دسترسی ندارند و عملا برگزاری این گونه برنامه ها از طریق مجازی امکان پذیر نیست.

 

 



مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) ابراز کرد: تا قبل از شیوع کرونا کلاس های آموزش قرآن کریم با حضور ۳۰ نفر از اعضای کانون برگزار می شد اما اکنون با توجه به این که امکان برگزاری حضوری این کلاس ها نیست، این کلاس ها با حضور ۵ نفر از طریق مجازی برگزار می شود.

 

 



وی به برخی دیگر از فعالیت های این کانون اشاره کرد و افزود: به دنبال شیوع بیماری کرونا، از اواخر اسفند سال گذشته تا اواسط فرودین سال جاری در ۳ مرحله روستا را با استفاده از سم پاش ضدعفونی کرده و تابلوهای آموزش راه های پیشگیری از این بیماری را در ورودی روستا نصب کردیم.

 

 

 


حجت الاسلام سهرابی عنوان کرد: از سوم فرودین سال جاری پس از بروز سیل اخیر در رودبار جنوب و روستای سبزگزی، اولویت فعالیت های کانون را به کمک به سیل زدگان و تقویت سیل بندها اختصاص دادیم چرا که به دنبال بروز اولین سیل با توجه به شدت بارندگی ها احتمال بروز سیلاب مجدد بود.

 



مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: در همین راستا با کمک خیرینی که از تهران و قم به منطقه آمده بودند شروع به احداث و تقویت سیل بند برای روستاهای گزسردی، تکل موسی و چاه علی کردیم.

 

 



وی بیان کرد: همچنین با همکاری گروه های جهادی مهرحیدری، شهید مجید قربانخانی، شهید شیروانیان و با جمع آوری کمک های مردمی، قریب ۹۰۰ پتو، ۱۵۰ کیسه آرد و ۳۰۰ سبد غذایی در بین سیل زدگان چند روستا توزیع شد و علاوه بر این ۷۰ سبد غذایی و تعدادی لوازم خانگی بین اهالی  روستای گزسردی توزیع کردیم.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: گروه های جهادی برای خدمت رسانی به سیل زدگان تا چندین روز پس از بروز سیل در منطقه حضور داشتند و پس از آن از منطقه رفتند اما بچه های کانون همچنان پای کار هستند و تاکنون با کمک خیرین قریب ۱۰ سرویس بهداشتی ساخته اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) در خاتمه ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت های کانون، به مناسبت نیمه شعبان، پرچم هایی مرتبط با میلاد امام زمان(عج) بر درب منازل نصب کرده و بسته های فرهنگی نیز در بین اهالی روستا توزیع شد و این برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ مهدویت انجام شد.

پایان پیام/ 586